LEVERINGSBETINGELSER
UMAGE leverer gratis med UPS i Europa ved alle ordrer over 400 DKK. Hvis ordren er mindre end 400 DKK, er leveringsomkostningerne 40 DKK.

Forsendelse beregnes ved kassen. Ekstra skatter og moms tilføjes af forsendelsesudbyderen til lande uden for EU.

Når din pakke er sendt, modtager du en e-mail med en sporingskode, som du kan bruge til at spore din pakke. Hvis du har brug for hjælp til at foretage et onlinekøb, er du velkommen til at kontakte os telefonisk på tlf. +45 31 39 31 31.

Returvarer og fortrydelsesret
Du har ret til at annullere dit køb uden at give begrundelse i en periode på 30 dage. Hvis du har købt flere varer i en ordre, kan du vælge at annullere dit køb af nogle eller alle varerne. Din fortrydelsesret udløber 30 dage efter, at du eller en tredjepart, som du har angivet (dog ikke levereren), har modtaget varerne fysisk.

Hvis du har bestilt flere varer, og vi ikke kan levere alle varerne på samme tid, begynder din fortrydelsesret fra den dato, du eller en tredjepart, som du har angivet (dog ikke levereren), fysisk har modtaget den sidste vare. Hvis retten til at annullere perioden slutter på en helligdag, søndag, lørdag, Grundlovsdag (5. juni), juleaften (24. december) eller nytårsaften (31. december), forlænges retten til at annullere til næste hverdag.

Sådan anvendes din fortrydelsesret
For at anvende din fortrydelsesret skal du skrive en e-mail om, at du anvender din ret til at annullere og sende den til: info@umage.com

Du kan ikke annullere eller nægte at modtage en vare eller undlade at indsamle en vare uden samtidig at have sendt en e-mail om, at du anvender din ret til at annullere til info@umage.com.

Din aflysning er gyldig, så længe du sender din aflysning, inden afbestillingsperioden er udløbet.

Returnerende varer og tilhørende omkostninger
Hvis du fortryder dit køb og ønsker at returnere din vare, bedes du kontakte kundeservice info@umage.com inden for 14 dage, så sender de dig en returlabel gratis.

Refusion ved annullering af køb
Når du annullerer et køb, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig for købet inklusive leveringsomkostninger. Dette gælder dog ikke for følgende:

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun ønsker at annullere en del af dit køb, refunderer vi ikke leveringsomkostningerne.

Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste leveringsform, vi tilbyder, får du ikke de ekstra udgifter refunderet.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødvendig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dag, vi modtog besked om din annullering. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalinger, indtil vi har modtaget returvarerne, eller indtil du har indsendt dokumentation, der beviser, at varerne er returneret.

Vi tilbagebetaler dine penge ved hjælp af den samme betalingsmetode, som du brugte til den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har givet samtykke til en anden refusionsmetode. Under ingen omstændigheder skal du betale nogen form for gebyr som følge af refusion.

Afprøve en vare og emballage
Du er kun ansvarlig for enhver forringelse af varens værdi som følge af håndtering der går ud over det, der er nødvendigt for at bestemme dens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Du kan normalt udforske en vare på samme måde som i en butik. Men du må ikke bruge varen. Hvis du har brugt den på en måde, som du måske ikke gør, eller på en måde, som du ikke er i stand til at gøre i en butik, og vi ikke kan sælge det igen til den fulde pris, kan du forvente, at vi trækker afskrivningsværdien fra det beløb, du skal have refunderet. Hvis varen ikke længere har salgsværdi, refunderer vi ikke købsbeløbet.

Enhver vare skal returneres i originalemballagen. Du skal også sikre, at en vare er omhyggeligt pakket, når du returnerer den. Du er personlig ansvarlig for pakken/varerne, indtil vi har modtaget dem. Gem derfor eventuelle postkvitteringer og sporingsnumre.

Klager - hvis der er noget galt med en vare
Som forbruger har du ret til at klage indenfor en periode på 24 måneder. Dette betyder, at hvis varen har en defekt, og du klager straks, har du den oprindelige ret til at få genstanden repareret eller udskiftet. Hvis dette ikke kan gøres eller ikke kan gøres inden for en rimelig periode, kan du få dine penge tilbagebetalt eller modtage en reduktion i prisen afhængigt af omstændighederne.

En defekt er for eksempel en defekt i fremstillingen, i materialerne eller i form af forkert information om varen. Men almindelig slitage eller beskadigelse af genstanden forårsaget af dig er ikke en defekt. Hvis du opdager en mangel, skal du indsende en klage til os "inden for en rimelig periode". Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, især hvis skaden er forårsaget af transport.

Hvis du klager inden for to måneder efter at have opdaget manglen, er dette stadig en rimelig periode. Hvis klagen er gyldig, refunderer vi rimelige og nødvendige transportomkostninger.

Hvis du mener, at varen har en fejl, så bedes du give os så mange detaljer som muligt om, hvad problemet er.

Vær opmærksom på, at en returneret vare altid skal være i korrekt emballage, og du skal modtage en kvittering for forsendelsen. Gem postkvitteringer, inklusive oplysninger om transportomkostninger og ethvert sporingsnummer.

Klageproces
Ønsker du at indgive en klage i forbindelse med en vare, du har købt hos os, kan du indsende klagen til Center for Complaints, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, Danmark. Du kan også indsende en klage til Nævnenes Hus i Klageportalen.

EU-Kommissionens online klageportal kan også bruges til at indgive en klage. Dette er især relevant, hvis du som forbruger er bosiddende i et andet EU-land. Klager kan indsendes via http://ec.europa.eu/odr. Når du indgiver en klage, skal du også angive vores e-mail-adresse: info@umage.com